Werkkamer inrichten? 5 tips voor een inspirerende plek!

Werkkamer inrichten? 5 tips voor een inspirerende plek!

De werkkamer inrichten is een belangrijke klus, zeker nu we door corona weer thuis moeten werken. Je thuiskantoor moet een plek zijn waar je in alle rust kunt werken. Wij geven 5 tips voor het inrichten van je werkkamer in huis!

Tijd om de werkkamer in te richten, zodat je optimaal thuis kunt werken tijdens de corona crisis. Heb jij een aparte kamer waarin je kan werken? Lucky you! Het ziet er naar uit dat we nog wel even thuis moeten werken en dan kan je werkkamer er maar beter tiptop uitzien en van alle gemakken voorzien zijn! Wij hebben via Interieuradviesbureau Den Haag 5 tips gekregen om jouw werkkamer op een inspirerende manier in te richten zodat je je werk goed thuis kunt uitvoeren. Check it out!

Werkplek inrichten: 5 inspirerende tips

Wil je de werkkamer inrichten om een inspirerende plek te creëren? Een fijne werkplek is belangrijk om de creativiteit en concentratie te stimuleren. Het thuiskantoor bepaalt voor een groot deel hoe je werkt en of je een beetje productief de dag door komt. De werkplek inrichten zodat thuiswerken een stuk prettiger voelt kan op verschillende manieren. Je kunt natuurlijk een ongestoord een privékantoor creëren in de woonkamer of misschien heb je wel een aparte ruimte ter beschikking waar je helemaal los kunt gaan. Een paar essentials mogen natuurlijk niet ontbreken: een fijn bureau en een goede bureaustoel zijn essentieel. Lees gauw verder over hoe jij de werkkamer kan inrichten!

1. Denk goed na over welke sfeer je wilt creëren

Wil jij productief aan de slag gaan thuis? Denk dan na over welke sfeer je in de werkkamer wilt creëren. De één vindt het prettig dat er in de werkkamer een zakelijke sfeer hangt, bij de ander moet het thuiskantoor aansluiten bij de overige inrichting van het huis. Make sure dat je je optimaal kunt focussen en er geen afleiding is. Een vaste werkplek of werkkamer inrichten zorgt ervoor dat je die ‘werkstand’ aan kunt zetten en lekker kunt doorwerken gedurende de dag. Je mag helemaal zelf bepalen hoe jij deze plek gaat inrichten, denk dus goed na over wat jij zelf prettig vindt!

2. De meubels

Welke meubels wil je allemaal in het privékantoor stallen? Thuiswerken wordt nog prettiger als je fijne meubels hebt. Natuurlijk is het belangrijk om goed te kijken naar de ruimte die je hebt. Bij thuiswerken hoort allereerst natuurlijk een bureau en een fijne bureaustoel. Onderschat deze meubels niet, want ze gaan echt het verschil maken! Zorg dat het bureau de juiste hoogte heeft en dat de stoel de juiste afstelling heeft. Een goede werkhouding is namelijk ontzettend belangrijk! Het fijnste is om een bureau te hebben die je kunt verstellen, zodat je ook eens in de zoveel tijd kan staan in plaats van zitten. Mocht je niet het budget te hebben om in zowel een bureau als bureaustoel te investeren, kies dan voor een goede bureaustoel! 

 3. De spullen opbergen

Wellicht heb je veel kantoorspullen die ergens opgeborgen moeten worden. Van papierwerk en mappen tot schrijfwaren en notitieblokken. Je wilt natuurlijk niet je eigen stress level verhogen, doordat je al deze spullen kwijtraakt of niet terug kunt vinden. En zeg nou zelf: al die rommel zorgt ook nog eens voor de nodige afleiding. Een opgeruimd bureau is cruciaal! Er zijn ontzettend veel manieren om kantoorspullen op te bergen: ladekasten, manden, dozen en ga zo nog maar even door. Zorg dat deze opbergers prettig zijn om naar te kijken, want dan mogen ze gezien worden! Wil jij efficiënter werken en je concentratie niet verliezen? You know what to do.

4. Het allerleukste: de decoratie van de home office

Vind jij het leuk om de werkruimte in te richten met leuke woonaccessoires? We got you. Ga je voor de zakelijke look of mag je home office ook bij je favoriete interieurstijl passen? Je bent hierin helemaal vrij! Maak het kantoortje gezellig met wat foto’s en kunst aan de muur, plaats hier en daar een mooie kamerplant en denk goed na over kleur van de ruimte of de plek. Kleur stimuleert namelijk de creativiteit en laten we dat nu nét nodig hebben tijdens de vele dagen thuiswerken!

5. De verlichting

Een goede verlichte werkplek verhoogt de productiviteit. Meer dan logisch, want in een donker holletje wordt niemand vrolijk of productief. Nu de herfst is ingetreden worden de dagen steeds korter en wordt het een stuk sneller donker. Als je tot laat aan het werk bent, is de juiste verlichting in de workspace heel belangrijk. Shop dus een eyecatcher van een bureaulamp of vloerlamp! Praktisch en ook nog leuk om naar te kijken, win win! Bevat de ruimte grote ramen? Nog beter. Laat het natuurlijk licht binnenkomen en zorg ervoor dat meubels of andere items dit licht niet blokkeren.

Zou je bij het inrichten van de werkkamer toch graag professioneel advies van een echte stylist willen ontvangen? En het liefst van een stylist die bij jou in de buurt woont? Vind jouw interieurstylist in de buurt via mijninterieurstylist.nl.