Beoordelingsbeleid van Biano Star Service

Geleverd door Biano B.V.
BTW-nummer: NL857521615B01,
Gevestigd te Noordeinde 18a, 2514 GH te Den Haag,
in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 68617917
(hierna te noemen de "Operator").

1. Dit recensiebeleid van Biano Star service (hierna te noemen het "recensiebeleid" en "Service") beschrijft de regels voor het indienen van recensies en gerelateerde inhoud bij het gebruik van het Biano.nl platform (hierna te noemen het "Portaal"). Het recensiebeleid is bindend voor de partners van de exploitant die hun online winkels aan het portaal hebben toegevoegd en de dienst gebruiken (hierna te noemen de "Partner") en gebruikers die bestellingen plaatsen in deze online winkels (hierna te noemen de "Klant", de Partner en de Klant hierna tezamen te noemen de "Gebruiker").

2. Het herzieningsbeleid regelt ook de aansprakelijkheid van de Operator voor het opslaan van de inhoud van de door de gebruiker verstrekte informatie in de zin van wet nr. 480/2004 Coll., betreffende bepaalde diensten van de informatiemaatschappij, zoals gewijzigd.

3. In de Service, staat de Operator de Klant toe om een online winkel en gekochte producten te beoordelen. Vervolgens kan de Partner op deze beoordeling reageren. Het beoordelen en publiceren van alle inhoud op de Service is geheel vrijwillig. Alle gepubliceerde inhoud wordt door de Gebruiker verstrekt zonder aanspraak op enige vergoeding.

4. De Gebruiker wordt aangeraden om het recensiebeleid te lezen voordat de Service wordt gebruikt en er een beoordeling wordt gedaan. De recensies worden geplaatst door het invullen van het recensieformulier dat door de Operator wordt verstuurd, of zoals anders bepaald door de Operator.

5. Alle inhoud gepubliceerd door de Gebruiker binnen de Service moet in overeenstemming zijn met het recensiebeleid en de relevante wettelijke voorschriften. In dit verband adviseert de Operator dat de inhoud van Gebruikersrecensies op geautomatiseerde wijze kan worden gepubliceerd zonder dat er wijzigingen in worden aangebracht.

6. De Gebruiker is verplicht om alleen waarheidsgetrouwe beoordelingen en daaropvolgende antwoorden in te dienen. De Operator is niet aansprakelijk voor de waarheid van inhoud gepubliceerd binnen de Service. Gelieve te allen tijde in gedachten te houden dat de gepubliceerde inhoud een subjectieve beoordeling van de Gebruiker is.

7. De Gebruiker mag via de Service enige inhoud publiceren die informatie bevat die beschermd is door de persoonlijkheidsrechten, gegevensbeschermingsvoorschriften of andere middelen, uitsluitend na voorafgaande toestemming van de betrokken personen voor een dergelijke publicatie is verleend, of op basis van een andere voldoende wettelijke reden.

8. De Gebruiker heeft alleen het recht om andere inhoud op het Portaal te plaatsen, als hij de auteur is of de overeenkomstige machtiging heeft om deze te publiceren.

9. De Klant is alleen gerechtigd om beoordelingen in te dienen die betrekking hebben op de gebruikte producten van de Partner. Indien de Service antwoorden toestaat, zal de Partner in zijn antwoord op de beoordeling van de Klant alleen feiten vermelden die te maken hebben met zijn online winkel en de producten die hij aanbiedt.

10. De Operator heeft het recht om informatie over de door de Gebruiker gepubliceerde inhoud te controleren en op te slaan, evenals gerelateerde communicatie met de Gebruiker, met het doel om de naleving van het recensiebeleid te controleren. Indien de Operator illegale, schadelijke, onbegrijpelijke, dubbele, misleidende of anderszins verwerpelijke inhoud ontdekt, heeft de Operator het recht om de inhoud niet te publiceren of te verwijderen zonder voorafgaande kennisgeving aan de Gebruiker, of deze te wijzigen om te voldoen aan het recensiebeleid. De Operator is niet verplicht om de Gebruiker van deze beslissing op de hoogte te brengen, noch is de Operator verplicht om enige rechtvaardiging te geven.

11. De Operator is echter niet verplicht om de inhoud van reviews of andere door de Gebruiker geplaatste inhoud te controleren, of om actief te zoeken naar feiten en omstandigheden die wijzen op illegale inhoud. Bovendien is de Concessiehouder niet verplicht om dergelijke inhoud te corrigeren.

12. De Operator is slechts wettelijk aansprakelijk voor de inhoud van reviews of andere door de Gebruiker gepubliceerde inhoud indien hij door de omstandigheden en de aard van de zaak had kunnen weten dat de inhoud van de opgeslagen informatie of het gedrag van de Gebruiker aantoonbaar onrechtmatig was. Of als hij aantoonbare kennis had van het onrechtmatige karakter van de inhoud van de opgeslagen informatie of van het onrechtmatige gedrag van de Gebruiker.

13. Door het plaatsen van een recensie of andere inhoud op het Portaal, verleent de Gebruiker de Operator en de betrokken Partner (in het geval van inhoud gepubliceerd door de Klant) de toestemming voor onbeperkt gebruik in de tijd van de inhoud door deze weer te geven op het Portaal, beschikbaar te stellen aan andere Gebruikers en in de vorm van herverdeling en reproductie door deze te delen op online platforms of in het promotiemateriaal van de Operator en op sociale netwerken.

14. De Operator heeft ook het recht om de statistieken en andere geaggregeerde gegevens te verkrijgen op basis van de beoordelingen en deze te gebruiken om beoordelingen van online winkels van de Partners en de goederen die zij aanbieden te plaatsen en om dergelijke beoordelingen te publiceren op een wijze zoals hierboven in dit artikel aangegeven.

15. De Gebruiker heeft het recht om contact op te nemen met de Operator in geval van klachten over de inhoud in verband met de Service. Dit kan per e-mail naar info@biano.nl. De Operator is niet verplicht om de inhoud te beoordelen en zal alleen overgaan tot het blokkeren van de inhoud als er sprake is van een duidelijke en aantoonbare schending van het recensiebeleid of wettelijke voorschriften.

16. Deze versie van het herzieningsbeleid treedt in werking op 1 augustus 2021 en vervangt alle voorgaande versies.

Biano B.V.